Canyetes McDonald's

McDonald's elimina les canyetes de plàstic de tots els seus restaurants d'Espanya

Aquesta decisió s'emmarca dins dels compromisos de sostenibilitat de McDonald’s Espanya, centrats en tres pilars: envasos, reciclatge i energia i mobilitat elèctrica.

McDonald's elimina les canyetes de plàstic de tots els seus restaurants d'Espanya

 

El Director General de McDonald’s Espanya, John Alves, i la Directora de Compres, Qualitat i Sostenibilitat de McDonald’s Espanya, Natalia Mota (descarregar imatge).

 

●      La retirada efectiva tindrà lloc el proper 24 de febrer. Per marcar aquest fita en la seva lluita contra el canvi climàtic, McDonald’s ha llançat a subhasta l'última canyeta de plàstic dels seus restaurants al nostre país.

●      Aquesta decisió s'emmarca dins dels compromisos de sostenibilitat de McDonald’s Espanya, centrats en tres pilars: envasos, reciclatge i energia i mobilitat elèctrica.

●      D'entre les mesures anunciades, destaca l'impuls que McDonald’s donarà a la mobilitat elèctrica. A través d'un acord amb Endesa i Iberdrola, la companyia instal·larà, en un termini de dos anys, més de 150 punts de recàrrega de vehicles elèctrics als aparcaments dels seus restaurants. 

●      McDonald’s ha presentat la seva estratègia de sostenibilitat a Espanya dins d'un restaurant pop-up al centre de Madrid, en el que, durant cinc dies, el consumidor tindrà l'oportunitat de conèixer propostes d'envasos més sostenibles.

●      Tot el cartró utilitzat en la decoració d'aquest restaurant pop-up tindrà una nova vida, de la mà de tres reconeguts artistes: Julio Falagán, Cinta Arribas i El Cless.

Madrid, 28 de gener de 2020 – “El futur de la restauració necessita de la col·laboració entre empreses, ciutadans i institucions, perquè entre tots aconseguim implementar solucions més sostenibles que contribueixin a frenar el canvi climàtic”. És la crida que McDonald’s Espanya, a través del seu Director General, John Alves, ha fet aquest matí durant la presentació de l'estratègia de sostenibilitat de la companyia.

En el marc d'un restaurant pop-up, folrat amb cartró reciclat i en el que durant cinc dies els consumidors podran conèixer propostes d'envasos més sostenibles, McDonald’s ha reafirmat els seus compromisos amb el medi ambient, anunciant les mesures que ja està implementant en tres grans àrees d'actuació: l'energia i la mobilitat elèctrica, el reciclatge i els envasos. Cal destacar que tot el cartró que s'ha utilitzat en la decoració d'aquest restaurant pop-up tindrà una nova vida un cop finalitzat l'esdeveniment, de la mà de tres reconeguts artistes: Julio Falagan, Cinta Arribas i El Cless. 

La mesura més immediata que ha anunciat la companyia és l'eliminació de les canyetes de plàstic de tots els seus restaurants d'Espanya, que tindrà lloc el proper 24 de febrer. Per marcar aquest fita, i com a símbol del seu ferm compromís en la lluita contra el canvi climàtic, McDonald’s ha anunciat la sortida a subhasta de la seva última canyeta de plàstic a Espanya. Les licitacions es podran realitzar a través del Marketplace eBay.es fins el proper 7 de febrer, i tota la recaptació s’atorgarà a la Fundació Infantil Ronald McDonald.

McDonald’s ha presentat la seva estratègia de sostenibilitat com a part d'un moviment col·laboratiu que ha anomenat “Happy Change”. Tal com explica la companyia, “es tracta d'un canvi en positiu per frenar el canvi climàtic, que implica una major consciència sobre l'impacte que tenen les nostres accions, però que no podem fer sols. Creiem que, com més siguem, més gran i positiu serà aquest impacte”.

 

Uns compromisos que van més enllà de la retirada de canyetes de plàstic

A més de la retirada de canyetes de plàstic, McDonald’s ha anunciat un full de ruta que contempla la substitució d'altres envasos de plàstic d'un sol ús, com els coberts de plàstic o els palets dels globus. Amb aquesta iniciativa, McDonald’s s'avança a la transposició de la normativa comunitària per prohibir i reduir els plàstics d'un sol ús.

Però la companyia vol anar més enllà, i ha anunciat la substitució d'altres envasos de plàstic, com els envasos dels smoothies, frappés i els gots de cervesa, per gots de paper. Aquest canvi ja es va iniciar el 2019, amb la substitució del bol de plàstic de les amanides i el disseny d'un nou envàs de paper, sense tapa, per al McFlurry. La implementació de totes aquestes mesures suposarà una reducció de més de 1.350 tones de plàstic en un any.

“Som conscients que no tenim la solució definitiva per frenar el canvi climàtic, però també sabem que hem de formar part d'ella. Busquem de manera constant solucions més sostenibles, que contribueixin a pal·liar els efectes del canvi climàtic”, ha afirmat John Alves.

Com a part d'aquest treball constant, el 2018 el 80% dels envasos de McDonald’s ja procedia de fonts reciclades, renovables o certificades. La companyia s'ha compromès que aquest percentatge arribi al 100% en un termini màxim de cinc anys.  

 

Ajudant els seus clients a adquirir bons hàbits de reciclatge

Un altre dels pilars que reforcen el compromís de McDonald’s amb la sostenibilitat és el reciclatge. De fet, la companyia va ser la primera empresa de restauració organitzada a instal·lar papereres de reciclatge als salons dels seus restaurants, l'any 2012. Aquest any 2020, tots els restaurants McDonald’s comptaran amb papereres de reciclatge als seus salons, contribuint d'aquesta manera a que el ciutadà adquireixi bons hàbits per a la correcta gestió dels residus.

Però el compromís de McDonald’s amb el reciclatge no es limita a les papereres de reciclatge als salons dels seus restaurants. Des del 2009, tot l'oli que s'utilitza a les seves cuines es destina a la producció de biodièsel. A més, des del 1998 la companyia forma part d'Ecoembes, per garantir que tots els envasos de paper, cartró, llaunes i brics que es posen al mercat es gestionin adequadament i puguin tenir una segona vida. Finalment, McDonald’s col·labora amb Ecotic des de 2005 i amb Ecopiles des del 2010, per garantir que totes les bateries i residus d'aparells elèctrics de les seves joguines es reciclin.  

 

Aposta per les energies renovables, i impuls a la mobilitat elèctrica

En matèria d'energia, McDonald’s porta més d'una dècada implementant mesures d'eficiència energètica. Des del 2007, la companyia dissenya els seus restaurants incorporant mesures constructives i instal·lacions eficients en tot allò que respecta a equips de cuina, il·luminació i climatització. I des del 2009, McDonald’s monitoritza el consum elèctric dels seus restaurants, instal·lant sistemes automàtics programables capaços d'optimitzar l'ús de l'energia.

“Més del 95 % dels nostres restaurants ja funcionen amb energies renovables, així com també les nostres oficines corporatives i les Cases de la Fundació Infantil Ronald McDonald. Seguirem treballant per a assolir aquest any el 100 %” – ha anunciat el Director General de McDonald’s Espanya, John Alves.

En matèria d’energies renovables, McDonald’s treballa amb empreses líders en el sector, entre les quals es troben AXPO, FENIE Energia, EDP, Factor Energia, Endesa o Iberdrola.

A finals de 2019, McDonald’s Espanya va decidir ampliar aquests compromisos en matèria d’energia sostenible impulsant la mobilitat elèctrica, a través d’un acord amb Endesa i Iberdrola per a la instal·lació de punts de recàrrega de vehicles elèctrics als aparcaments dels seus restaurants. La companyia ja ha començat a instal·lar els primers punts de recàrrega. Enguany té previst instal·lar més de 75 punts per tot Espanya, una xifra que s’ampliarà a més de 150 en 2021. 

 

Pots descarregar imatges per a il·lustrar aquesta nota de premsa fent clic en Dropbox McDonald’s Espanya

 

Sobre McDonald’s Espanya

McDonald’s és la companyia líder en el sector de la restauració a Espanya. Des de fa més de 35 anys manté un ferm compromís amb el país, on compta amb més de 500 establiments que donen feina a unes 24.000 persones.

Com a part del seu ferm compromís amb el desenvolupament sostenible, McDonald’s ha implementat un programa a nivell mundial, anomenat Scale for Good, que té com a objectiu garantir que l’escala global de la companyia generi un impacte positiu a la societat i al planeta.

A través de Scale for Good, McDonald’s està desenvolupant els seus compromisos amb les famílies, amb l’ocupació i amb el medi ambient

 

Sobre la subhasta de ‘L’última palleta’

 

La subhasta de “l’última palleta” simbolitza els compromisos de McDonald’s Espanya amb el desenvolupament sostenible. La subhasta estarà activa al Marketplace eBay.es des del 28 de gener a les 11:00:00 hores, fins al 7 de febrer, a les 10:59:59 hores. Tot el que es recapti es destinarà a la Fundació Infantil Ronald McDonald.

L’enllaç directe a la subhasta és Ebay McDonald's.

 

Sobre el restaurant “pop-up”

McDonald’s ha presentat la seva estratègia de sostenibilitat a Espanya en un esdeveniment celebrat en un restaurant “pop-up”, situat al número 18 del carrer d’Alcalá, a Madrid. En aquest restaurant, i fins al 2 de febrer, els consumidors podran conèixer de primera mà algunes de les propostes d’envasos més sostenibles en què està treballant McDonald’s.

A més, el restaurant està totalment folrat de cartró reciclat, el qual, una vegada que es retiri el diumenge 2 de febrer, es reciclarà de nou. Aquesta vegada, el cartró es convertirà en tres creacions artístiques, cadascuna de la mà d’un autor: Julio Falagán, Cinta Arribas i El Cless.